Írások

5 óra a Széki-tavon

SpecialX
2021.05.15 10:19

Munka után úgy döntöttünk, hogy ellátogatunk a lakóhelyünkhöz közeli Széki-tóra egy rövid, pár órás horgászatra. A fő cél a kikapcsolódás volt, azonban a halak nem így gondolták.

Az ilyen rövid horgászatokat teljesen másképp közelítjük meg. A hosszabb túráink során szinte kivétel nélkül behúzós módszerrel horgászunk, jobban szeretjük, mert pontosabban és precízebben lehet horgászni és etetni, azonban a pár órás alkalmakra minimalizálni szoktuk a felszerelés mennyiségét, ezért többnyire előkerülnek a dobós szettek és a PVA zsinór is.

Órákat a helykeresésre szánni és az ígéretes helyeket több nap alatt felépíteni ilyenkor nincs idő, a legfontosabb azonban, mint minden esetben, most is a lokáció. Mivel ismerjük a vizet, ezért már tudjuk, hogy többnyire mikor és hol érdemes a halakat keresni, ez a legtöbb esetben be is szokott jönni, azonban biztosra a horgászatban soha nem mehetünk, mindig lehetnek olyan külső, tőlünk független apró változások, amik miatt a halak az adott időszakban egy nem várt helyszínen tartozkodnak és táplálkoznak.

Miután korábbi tapasztalatainkra hagyatkozva kiválasztottuk az ígéretesnek tűnő helyszínt, 18:00-körül végeztünk is a szerelékek elhelyezésével. Csabi és Dávid az etetőhajót választották, míg én dobós módszerrel igyekeztem halat fogni.

Ha már ismered a mi filizófiánkat, akkor tudhatod, hogy a csaliválasztáson nem sokat szoktunk agyalni. Nálunk nincsen széles ízvilág paletta és egyáltalán nem hiszünk az ízvilágok variálásában, ezt meghagyjuk másoknak. A rövid idő ellenére célunk, mint mindig, így most is a körülményekhez képesti maximális szelektivitás, és a kisebb példányok elkerülése, amikből a tó egyáltalán nem szenved hiányt. Ebben az időszakban a Golden-re esett a választásunk, mást nem is hoztunk magunkkal.

Nem sokat kellett várni, fél óra után már jelentkezett is az első hal Dávid balos botján.

széki tó pontyhorgászat

12,8 kg-os tövessel kezdtük meg a pecát.

A folytatás nem sokat váratott magára, a hal visszaengedése után 10-15 perccel egy újabb szép húzós kapásra lettünk figyelmesek a balos botomon. Éreztem, hogy jó hal küzd a horgon, szépen és komótosan mozgott. Szerencsére 10 perces fárasztás után sikerült megszákolni és következhetett a mérlegelés és fotózás.

bojlizás széki-tó

A dobós peca is rendkívül eredményes tud lenni, itt a bizonyíték.

A hal 17,5 kg-ot nyomott, és mikor először alaposan szemügyre vettük, Csabival azt gondoltuk, hogy egy már általunk korábban kifogott példánnyal van dolgunk, ugyanis 2-3 éve 18 kg-os súllyal sikerült fognunk egy rendkívül hasonló pontyot ugyanezen a vízen. A fotókat visszanézve azonban bebizonyosodott, hogy a két hal nem egyezik, így csak nagyobb volt az öröm.

specialx bojli

Jó helyválasztás, precíz szerelék, jól megfent horog, 4-5 szem bojli PVA zsinóron, és természetesen egy kiváló csali eredménye a képen látható hal.

Egy órán belül két ilyen szép halat sikerült fognunk, mi jöhet még ezután? Természetesen kapás, ráadásul kettő is egyszerre. A hal visszaengedését követően Csabi mindkét botja elsült, így két halat fárasztottunk egyszerre. Szerencsére mindkét példány meglett, így jöhetett a dupla fotó.

bojlis horgászat dupla kapás

12-13 kilós pontyok következtek.

széki-tó ponty

Majd ismét a balos botom sült el és egy 13,5 kg-os tövest szákolhattunk.

szénhidrátos bojli

A kapások száma később sem csökkent.

specialx széki tó ponty

14 kg-os esti látogató

széki tó ponty

Ő volt az utolsó.

Ahogy a képek is mutatják, rendkívül mozgalmas volt ez a pár órás horgászatunk, nagyon jól éreztük magunkat. Fontos kiemelni, hogy 10 kg alatti halat nem fogtunk, ami azért nem rossz eredmény, így elégedetten távoztunk.

További írások

tenyezok_a_pontyhorgaszatban

Tényezők a pontyhorgászatban

milyen ízvilágú bojlit használjak

Ízek és illatok szerepe a pontyhorgászatban

hogyan_taroljuk_a_bojlikat

Hogyan tároljuk a bojlikat?