Írások

Novemberi túránk a Széki-tavon

SpecialX
2020.03.14 18:26

72 órát töltöttünk el november derekán az általunk már jól ismert Széki-tavon, azonban a tó egy általunk még kevésbé ismert részén - a 6-os és 7-es bojlis helyek közötti sarkon próbáltunk szerencsét. Hogy sikerült? A cikkből kiderül!

Azért választottuk ezt a helyet mert a tó adottságaiból adódóan hatalmas meghorgászható terület volt előttünk - valamint a mélyebb részek felé is tudtunk nyitni a hely adottságaiból adódóan. Célunk, mint minden túránk alkalmával, most is a szelektív pontyhorgászat, legnagyobb halak megfogása és volt. Mi azt valljuk, hogy kapás nélkül ülni a vízparton még mindig jobb, mint sorban fogni az 5-6 kg-os halakat. A bojlis horgászat számunkra nem erről szól.

Csaliválasztás: november 15-én érkeztünk meg a vízpartra, ez az évnek már az a része, amikor szerintünk az extrém magas szénhidrát tartalmú csalik nem a legjobb választásnak bizonyulnak. Palettánkról két fajta csalit vittünk magunkkal: Golden-t és a Smoky-t. Golden-ről azt kell tudni, hogy egy közepes szénhidrát tartalommal és magasabb zsírtartalommal bír, ezt a csalit főként erre az időszakra terveztük. Smoky fantázianévre hallgató termékünk pedig magas fehérjetartalommal - valamint közepes zsírtartalommal bír halliszt hozzáadása nélkül. Úgy gondoltuk ezek majd ideálisak lesznek erre a novemberi átmeneti időszakra.

Mivel nagy terület állt rendelkezésünkre, ezért azt a stratégiát választottuk, hogy 4-5 kisebb etetést hozunk létre, amiket a rendelkezésünkre álló időből fakadóan egyből meg is horgásztunk. Pénteken 11:00-kor érkeztünk meg a vízpartra. Az első nap táborépítéssel, bójázással, szerelékek elkészítésével telt, kb 16:00-kor tudtunk behúzni minden botot. A szerelékek elhelyezése és a tábor felépítése után a túrához nagy reményeket fűzve álltunk neki megfőzni a vacsorát.

Éjjel megérkezett az első látogató - egy 10kg-os tükörponty személyében. Nem az a méret amiért jöttünk, de úgy gondoltuk kezdetnek nem rossz. A pénteki szeles naphoz képest a szombati nap viszonylag szélcsendes volt azonban az eső megérkezett, így kénytelenek voltunk majdnem egész nap a sártorban pihenni. Aznap sikerült két 8kg-os pontyot is fogni ugyanarról a helyről, úgyhogy úgy döntöttünk, hogy egyelőre azt a helyet pihentetjük. Vasárnap este aztán sikerült megfogni az első nagyobb halat, ami egyben Dávid barátunk rekordját jelentette, ezúton is gratulálunk neki!

széki-tó 17kg ponty

A ponty 17kg-ot nyomott

széki-tó 16kg ponty

Aznap még sikerült Csabinak is egy 16kg-os tövest mérlegelnie, aminek szintén nagyon örültünk.

Az utolsó éjszaka ismét nagyon szeles időjárás fogadott minket, ami kedvezett a halak kapókedvének, sikerült két 14kg-os pontyot mérlegelni.

széki-tó ponty éjszaka

Éjszakai látogatók egyike.

Összességében nem voltunk elégedetlenek, a csalik jól muzsikáltak, egyenlő arányban adták a halakat! A túránkról egy rövidebb videó is készült, ezt megtekintheted lentebb görgetve, vagy a YouTube csatornánkon!

További írások

tenyezok_a_pontyhorgaszatban

Tényezők a pontyhorgászatban

tippek_torpeharcsa_ellen

5+1 tipp a törpeharcsák ellen

hogyan_taroljuk_a_bojlikat

Hogyan tároljuk a bojlikat?