Írások

Rapid őszi pontyhorgászat a Széki-tavon

Kenyeres Tamás, Tar Dávid
2020.10.18 17:28

Október közepén látogattunk el az Ajka mellett található Széki tóra. Az időjárás nekünk kevésbé kedvezett, záporok, zivatarok tarkították a rövid, de annál tartalmasabb 48 órásnak induló őszi pontyhorgászatunkat. A SpecialX termékpalettáról kettő fajta csalit készítettünk magunkhoz, melyeket az időjárásnak és évszaknak megfelelően választottunk ki a halak jelenlegi táplálkozásához mérten. Ezek a Smoky és a Golden fantázianevű bojlik voltak.

A gyors táborépítést követően csónakba pattantunk. A radaros helykeresés során a kiszemelt helyet dőlőbójával jelöltük meg, majd etetésként pár marék bojli került a bója körvonalába.

őszi_pontyhorgászat

Kiváló haltartóhely

A délelőtti és kora délutáni órák viszonylag csendesen teltek, a szemerkélő esőben pár 6-8kg közötti ponty tette tiszteletét nálunk egy gyors fénykép erejéig. Ezek után hosszas csend következett.

hamburger és bojli tóparton

Vacsora a halaknak és nekünk

A hajnali órákig a kápásjelzőink velünk együtt pihentek, amikoris hajnali 2:30-kor a szemerkélő esőben egy újabb ponty talált rá a felkínált Golden csalinkra, erőteljes húzós kápást produkálva. Egy újabb 6kg-os tőponty került rövid ideig a bölcsőnkbe. Mire újra álom jött volna a szemünkre az egyik Smokyval csalizott botunk is gazdara talált meghozzá egy közel 8kg körüli nyurga ponty formájában. Remélve, hogy végre a bandanagyok is megtaláljak az etetésünket és végszerelékeinket visszavonultunk a sátorba az ismét szemerkélő eső elől. Két órát kellett várnunk a következő jelzőszóig, egy 10+-os nyurga ízlelte meg a Golden csalinkat a horog mellett.

széki tavi ponty

A java még csak ezután jött..

Alig, hogy a hal és a szerelék is vissza kerültek a helyükre és az eső ismert cseperegni kezdett megérkezett a várva várt halunk, mely a rövid túránk legnagyobb halának bizonyult, egy 18,5kg testsúlyú töves, melynek a Smokyval csalizott horgunk tetszett meg.

nagy tőponty széki tó

Meseszép töves

A délelőtt további órai ismét csendesen teltek. Sajnos a tervezett 48 óránkról le kellett mondanunk, de teljesen elégedettek voltunk a több mint 24 órás rapid őszi pontyhorgászat eredményeivel. Sátorbontás közben a botjaink még vártak és nem hiába, az utolsó órában ismét gazdára talált a Golden csali, így egy 9kg-os tükrössel zártuk rövid, de annál eredményesebbnek mondható őszi pontyhorgászatunkat.